Lake Parvana
ՑՈՒՑԱԿ
Այցելուներ
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Փնտրեք ձեզ
History Church kartikam картикам vel west armenia UK John F. Kennedy дети zina viktor فيلم قصير vardan правдина Public Server v 2 By cEnOpT1k FINAL vitya Jora julet Ringtone էդիկ ժորա aharon Արմեն valiko ասփարեցիներ Erase пробивается Silva Hovsep hakob aleksan sergey секрети ghukas Аспара kal դասարան lektorals Hambardzum хевиметал Vahe karen Aspara Алевтины Ասփարա Փարվանա Джавахети Парвана javakhk домашней косметологии ghazar выбрать меню Thru alina ereq quyr продукты питания anna красочным hasmik жарой sirush интегрированные Видеоурок Как сделать форму из свин Ruslan nairi artur Gevorg Varduhi EximiousSoft kkk tutorials Armen Nune surik erjo Tanya Shrek кличка khachik красная косметичка ванн соединенных Marietta Anahit lorend narine Vera лазерной gyulnaz потаенные varuzhan aspara javakhk Varsenik lake Parvana фильмы онлайн бесплатно отчествоникнейм русская кухня Diana mnatsakan elza Tigran landscape Եգոր Լևանյան karapet People step aleko андорру Storming Areg сохранение вида knar Магамед Дзыбов - (На родном языке) natela javakheti photos Margo maria фирмы с оборотами Nano Սաղամո вырвать Fun with Dick and Jane / Dika un Dž pattanásos bőr artak armine Davit zhora Sofia marina Школа бизнеса фильтр маслянный valod abo Angel Georg naira zaven new year haykui 1960 Gayane valer habet 1911.10.06 Здоровье позвоночника gabrielyans древнеегипетские поиском Hamlet Вертит Tina зверек juletta Nikolay аквариумный shaliko Комфортная darejan рукопашного Набла pályázat zhenya The Interpreter / თარჯიმანი (2005/ქ araz Ato Araks grisha kamo edik kosyans arus слайдов Адьяшанти vardui irina ангорский пух gg_bside_paintball sato Ջավախք Украсить ёлку Kulluk İstiyorum Martin бесстрашного fidalya воздушно сковал hovik Гастелло Nane sara elizbaryans arshaluys varsik parandzem vitali Декодеры Hornblower Alex arevik Arina Artush karine napóleon Кусто gohar qaboos Евгения Попова Sveta Valentin Интересно знать haykush-sirush 729 Marine ovsan футболист года Криштиану Роналду с ano Toshiba Защитить ПК Sasha Shota Harebrained Клад могилы Чингисхана harsanik zemfira Sargis slavik mushegh vagho varsen Georgi különleges receptek Kristine liva державший liparit хрущев Rope Found varujan misak agenti aruncati in strada dprots Аварийная посадка почва Tatyana перевернул уничтожать всех 21 király knkush Siddhi Овес zatik wwww.aspara.ucoz.com Parvana lake Marianna грустно увеличиться raklapgyártás virab Ասփարա Փարվանա Ю.Васнецов grigor Полуторка Вася Пряников Chinar 2на2 Narek Строгановские CD-R Моторное масло karlen Elena Liliana Крокодил на миллион долларов Льва Николаевича ступень Egor Horacije The Crazies (2010) Дариус laura глюков shortbus ayvaz arshak galust goqor институт права people aspara javakhk ярким velison Spartak الجاهليه haykaz Сraze книга Ильфа и Петрова Двенадцать ст Pavloff ladik valik недельный комплекс

Եթե չգտաք ձեզ .
տեղադրեք լուսանկար կամ որևէ պատմություն գյուղի մասին

History » Վելի պատմություն | History of Vel
Վելի պատմություն | History of Vel
Վաղ հնադարի հին ու հզոր պետություններից մեկի ՀԱՅԱՍԱՅԻ հյուսիսային սահմանները հսկող բարձրադիր բնակավայր է ՎԵԼԸ , կառուցված Կուռ գետի ձախ ափին, անմատչելի բարձունքի վրա, նրա ծնունդը Հայկի ու Բելի ժամանակներով է թվագրվում, vel gyugh իր անունը նույնպես, ըստ երևույթին, ժառանգել է երկու հզորներից մեկի Բելի անունից, եթե դա այդպես է, կարող է մեկ անգամ ևս փաստել Բելի հայրենական նախատիպ լինելու հանգամանքը: Հետագայում թուրք նվաճողները այնքան սիրեցին Արդահանի այդ չքնաղ բարձունքը, որ խանդով սկսեցին կոչել Վելիքօյ, իսկ հետո, ապրելով ու սիրահարվելով Վելին` այն վերանվանեցին ՍԵՎԻՄԼԻ: Այսօր /Բել-Վաալ-ՎԵԼ-Վելիքօյ-Սեվիմլին/  իր անսքող գեղեցկությամբ շարունակում է զարմացնել հյուրերին, ինչպես հազարամյակներ առաջ:

ՎԵԼԻ ՀՆԱԴԱՐՅԱՆ ԱՄՐՈՑԸ

Թուրքերն այն անվանում են Սեվիմլիկալեսի, բայց դա էական չէ: Ամրոցը կառուցված է ըստ երևույթին Հայասայի թագավորների օրոք, քանի որ Արարատյան թագավորության/Ուրարտու/ շրջանում այն վերակառուցվել և օգտագործվել է, որպես ռազմական հզոր շինություն, իր բարձր դիրքի ու աշխարհագրական հարմար տեղադրության պատճառով: Ամրոցը կառուցված է Կուռի ձախ ափին, կիրճի վրա, որը նրան անմատչելի է դարձրել հարձակումների ժամանակ: Հետագայում ամրոցը պարբերաբար վերակառուցվել է, ամրացվել, մինչև օտար նվաճողների ներխուժումը, իշխանական տների կողմից օգտագործվել է որպես ռազմական համալիր: Այսօր ամրակուռ ամրոցից մնացել են միայն պատերը:


Երվանդ Լալայանի հաղորդած տեղեկությունների համաձայն վելցիների նախնիները լուսավորչական հայեր են եղել և տարբեր ժամանակներում, այլևայլ տեղերից եկել և բնակվել են Վելում։ Ըստ Լալայանի, Արտահանի բեկը արգելել է Վելի և շրջակա հայախոս գյուղերի բնակիչներին հայերեն խոսել և ամեն անգամ հայերեն խոսելիս 50 բաղդադ տուգանք է նշանակել։ Հետագայում Վելում հաստատվում է մի կապուցին քահանա, որը և աստիճանաբար գյուղացիների մեջ կաթոլիկություն է տարածում։ Փաստորեն, թուրքերի ճնշմամբ ու մահվան սպառնալիքով վելցիներն սկսում են թուրքերեն խոսել, ինչն աստիճանաբար նրանց իսլամացման կարող էր տանել։ Դրա վառ ապացույցն է տասնամյակներ անց Վելում մնացած հայ կաթոլիկ փոքրաթիվ համայնքի բռնի թուրքացումն ու իսլամացումը։ Վելցիների հայ մնալու միակ ելքը մնացել է կաթոլիկություն ընդունելը, մանավանդ, որ Վելում լուսավորչական քահանա չի եղել։ Որպես ցեղասպանության դրսևորում` թուրքերեն խոսելու պարտադրված սովորությունից ձերբազատվելու համար պահանջվեց երկար ժամանակ։ Ջավախքում հաստատվելուց հետո էլ երևույթն առկա էր. վելցիների գիտակցությունում դեռևս կար թուրքական սպառնալիքի գործոնը:



ՎԵԼԻ ՊԱՏՄՈՒԹՅՈՒՆԻՑ...
   Վելը թուրքերի թիրախում պատահականորեն չէր հայտնվել: Քաղաքակրթության բնօրրաններից մեկի Հայասայի հյուսիսում բնակվող ժողովուրդը թուրքերի համար քաղաքակրթվելու իսկական հումք էր հանդիսանում: Ձուլման քաղաքականությունը թյուրքական ցեղերի կողմից որդեգրվել էր Փոքր Ասիա ներխուժելուց ի վեր, որը ինքնահաստատման միակ ու անփոխարինելի միջոց էր նրանց համար: Բախվելով կարծր դիմադրության ու մեծ արդյունքի չհասնելով, նրանք հետագայում դիմեցին ավելի կտրուկ միջոցների` ֆիզիկական բռնությունների, բռնի հավատափոխման ու թուրքացման: Այս երևույթը համատարած դարձավ մեծ եղեռնից հետո, երբ հայերը անհամեմատ թուլացած էին: Իսկ վելցիների նկատմամբ, ինչպես նշեցինք, այն սկսվել էր դարեր առաջ, սակայն`շոշափելի արդյունք չէր տվել:
   Քաղաքակրթական մակարդակների ահռելի տարբերությունը, որ առկա էր եկվորների և տեղաբնակների միջև, երկար ժամանակ թույլ չէր տալիս ավարտել ձուլման գործընթացը: Երվանդ Լալայանի նկարագրած ժամանակաշրջանում արդեն սկսվել էր ֆիզիկական հաշվեհարդարի ու ահաբեկման գործընթացը, որի դրսևորումներից էին` լեզու և ականջ կտրելը, մարդկանց առևանգումը և, ի վերջո, սպանությունները: Այս ամենը չկարողացան ընկճել վելցիներին: Օգտագործելով բազմադարյա փորձը, նրանք կարողացան ելք գտնել ստեղծված իրավիճակից:    Շատ լավ գիտակցելով, որ միայն հավատափոխությունը կարող է տանել թուրքացման, նրանք սկսեցին հակառակը համոզել թուրքերին, որ հավատը երկրորդական է, իսկ ահա փոխելով լեզուն` իրենք ,,կդառնան թուրք,,: Թուրքերը, որքան էլ անսովոր է, հավատացին վելցիներին, արդյունքում` հայկական մի ստվար զանգված փրկվեց ֆիզիկական բնաջնջումից: Հաջորդ քայլով` օգտագործելով ավանդական կապերը եվրոպական պետություւնների հետ, նրանք իրենց վրա հրավիրեցին կաթոլիկ միսիոներների ուշադրությունը և նրանց օգնությամբ սկսեցին կաթոլիկություն ընդունել, որին թուրքական իշխանությունները մեծ ընդդիմություն ցույց չտվեցին, նկատի առնելով վելցիների թրքախոսությունը: Վատիկանի բարձր հովանավորությունը վերջնականապես փրկեց նրանց բնաջնջումից: Թուրքերից հարյուր տարի պահանջվեց հասկանալու իրենց գործած սխալը:
  1918 թվականի մեծ արշավանքների ժամանակ Ջավախքում նախկին վելցիներից ստացած ծանր հարվածներից մազապուրծ թուրքական ջոկատները, Արտահան հասնելով որոշեցին ուղղել հարյուրամյա սխալը` մահմեդականացնելով Վելում մնացած փոքրաթիվ հայերին, որոնք հետագայում ձուլվելով թուրքերին` մի փոքր էլ մոտեցրին նրանց եվրոպացիներին:
  Հարյուրամյակների ընթացքում դիմափոխված Թուրքիան, այսօր ձգտում է դեպի Եվրոհամայնք:

  Ա.Կ.
Просмотров: 1994 | Добавил: alexee | Рейтинг: 5.0/1