Lake Parvana
ՑՈՒՑԱԿ
Այցելուներ
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Փնտրեք ձեզ
history Church kartikam картикам vel west armenia UK John F. Kennedy дети zina viktor aspareans vardan Haykanush Sevak vitya Jora asparas field julet Simon aharon արմեն valiko ասփարեցիներ school novy afon silva Hovsep hakob aleksan sergey Roza ghukas Аспара kal դասարան lektorals Hambardzum nicol Vahe karen Aspara Parvana Ասփարա Փարվանա Джавахети Парвана javakhk rafik ghazar rudik Susan Alina ereq quyr club Anna harut hasmik mariam sirush eghisabet nikol Ruslan nairi artur Gevorg Varduhi alexandr Lena Anya Armen Nune surik erjo tanya Karina astghik khachik levon ruzan Marietta anahit lorend narine Vera manush gyulnaz ofelya varuzhan aspara javakhk Varsenik lake Parvana 1973 satenik vladimir Diana mnatsakan elza Tigran Landscape karapet People Step aleko samvel siranush areg Stepan knar 1974 natela javakheti photos Margo Maria tsovik NANO Սաղամո poghos aghabek alfon artak armine Davit zhora sofia Marina Monika ashkhen valod abo angel Georg naira zaven new year haykui 1960 Gayane valer habet 1911.10.06 Avetik gabrielyans ararat aramayis Hamlet tirui Tina Yura juletta Nikolay rubik shaliko tumas darejan aleq anush svet zhenya Feliks araz Ato Araks grisha kamo edik kosyans arus telman Tengo vardui IRINA Sona Nina sato Ջավախք marus aghvan Martin etera fidalya izolda sirarpi hovik petros Nane Sara elizbaryans arshaluys varsik parandzem vitali manushak lusine Alex arevik arina artush karine Napoleon seyran gohar sahak alvina Sveta valentin Serj haykush-sirush melsida Marine ovsan nazik ano Boris nicolay Sasha shota garnik psakadrutyun harsanik zemfira sargis slavik mushegh vagho varsen Georgi abet kristine liva Manya liparit khachatur Misha liana varujan misak levan dprots samtskhe-javakheti 1999 tatyana lusya dariko tovmas knkush ekaterina 2012 zatik wwww.aspara.ucoz.com Parvana lake Marianna tagui Rodionovka vahagn virab Ասփարա Փարվանա tirun grigor norik maro chinar Abraham Narek sejran yordan ashik karlen ELENA liliana alvard Ruben Katya iskui Egor lusik nelli hrach iskuhi Laura nadezhda hermine ayvaz arshak galust goqor mgo people aspara javakhk harutyun velison Spartak aspara javakhk people haykaz anzhela matheos field dzoramut ladik valik haykuhi

Եթե չգտաք ձեզ .
տեղադրեք լուսանկար կամ որևէ պատմություն գյուղի մասին

Соседи

Փ ո կ ա | Poka
22.06.2012, 19:13
Փ Ո Կ Ա

   Փոկան գտնվում է Ախալքալաքից ուղիղ գծով 25 կմ արեւելք, շրջկենտրոն Նինոծմինդայից 22 կմ հյուսիս-արեւելք, Փարվանա լճի հարավային եզրին, լճի այն մասում, որտեղից սկիզբ է առնում համանուն գետը, ծովի մակերևույթից 2080-2110 մ բարձրության վրա:
  1595 թ. հարկացուցակի համաձայն գյուղից հարկվել է 5.000 ակչե, եւ ազատ է եղել ռայաներից: Հայտնի է, որ բնակչության բռնի մահմեդականացումից հետո` 1714 թ.` տանուտեր Խալիլի օրոք, փոկացիները պետական գանձարան են մուծել 1.000 ակչե: Ներկայիս բնակիչների նախնիները փոխադրվել են Արտահանից, Էրզրումից եւ Մուշից 1829-1830 թթ.: Ըստ ականատեսի վկայության 1896 թ.փոկացիների նախնիները հիմնականում Արտահանի եւ Մուշի գաղթականներ էին, որոնք Կարնո գաղթականների համեմատ ունեին որոշակի առանձնահատկություններ. ,,...ունին մի յատկութիւն, որ մեր ժամանակներում աւելի գնահատելի է. այդ նրանց անվեհերութիւնը, քաջութիւնն է: Եթէ աւազակ-արիւնարբու թարաքաման իւր աւարառութիւններով միւս գիւղերի մօտից անպատիժ է անցնում, արդահանցու մօտից չի կարող, նոքա շատ են ճաշակել Փոկացու շիկացած գնդակի տաքութիւնը եւ սայրասուր սրի թափը,,:
  19-20-րդ դարերի ընթացքում, Փոկայում հաստատված հայերի քանակն ընդհանուր առմամբ աճել է, բայց 1841-42, 1853-54 եւ 1878-80 թթ. արձանագրվել են նվազման դեպքեր. 1851թ. - 220 մարդ, 1900 - 1011, 1921 - 343, 1926 - 1169, 1987 - 2386: Երկրորդ աշխարհամարտին մասնակցած 260 փոկացիներից 107-ը զոհվել է: 1980-ական թվականների վերջերից քաղաքական եւ տնտեսական ճնշումների պատճառով Փոկա գյուղից արտագաղթող բնակիչների թվաքանակն աննախադեպ չափեր է ընդունել: Երեւույթի առթիվ 2003 թ. վրացի թղթակիցն անթաքույց հրճվանքով նշել է, որ գյուղի 600 տուն բնակչից արդեն մնացել է միայն 300-ը:
  Մարդորսություն վրացական ձեւով կամ նորօրյա հայ-քաղկեդոնականներ. համաձայն Փոկայում հիմնված Կուսանաց վանքի մայրապետ Էլիսաբեթի վկայության` արդեն 2003 թ. իրենց հաջողվել էր վրաց ուղղափառ եկեղեցում վերամկրտել փոկացի բազմաթիվ հայերի, ընդ որում, իբրեւ թե տեղի հայերն իրենք էին դիմում վրաց եկեղեցու ավազանում վերամկրտվելու խնդրանքով, քանի որ ՙիմացան ուղղափառ եկեղեցու առավելությունը: Եկեղեցական-ծխական դպրոցի գործունեության վերաբերյալ վավերագրերում տվյալները սկիզբ են առնում` սկսած 1860-ական թվականներից: Հայտնի է, որ 1880-ական թվականներին Փոկայում հիմք է դրվել դպրոցի շինության, որը, սակայն, մնացել է թերավարտ: Ի դեպ, 1907 թ. ապահովելով 20-25 երեխաների ուսումնառությունը, տեր Աշոտ քահանան ու Հովհաննես Տեր-Մարկոսյանը միաժամանակ Փոկայի դպրոցը վերաբացելու աշխատանքներ էին տարել:
  Գյուղամիջում պահպանվում էր XI դարում համակ սրբատաշ քարով կառուցված միանավ կիսավեր մի եկեղեցի, որը 1990-ական թվականների վերջերին եւ 2000-ական թվականների սկզբներին վերականգնվեց Համաշխարհային բանկի հատկացրած միջոցներով: Արդեն շուրջ մեկուկես տասնամյակ 1990-ական թթ. սկզբներից¤ Վրաստանի կաթողիկոսարանը տեղում հաստատել է կուսանաց միաբանություն: Ուշագրավ է, որ հայաբնակ Փոկայում վրաց հոգեւոր կենտրոն հիմնելը վրաց հոգեւորականությունը գնահատում է իբրեւ. ՙգյուղը Վրաստանին վերադարձնելու միջոց: Եկեղեցու հարավային ճակատին պահպանվել են վրաց մեսրոպատառ արձանագրություններ: Փոկայի եկեղեցին կառուցել է Քարթլիի Յովանե Բ Օքրոպիրի կաթողիկոսը (1033-1048 թթ.) Բագրատ Դ թագավորի օրոք (1027-1072 թթ.): Ն. Բերձենիշվիլին առավել հստակեցրել է եկեղեցու կառուցման ժամանակը այն տեղադրելով 1031-1053 թթ. ժամանակահատվածում: Քարթլիի Յովանե Բ Օքրոպիրիի կողմից Փոկայի եկեղեցու կառուցման փաստը ցույց է տալիս, որ Փոկան նույնպես Մցխեթի կաթողիկոսապատկան վայրերից էր: Դա հաստատում է նաեւ ուշ շրջանում կազմված մի փաստաթուղթ, որտեղ Փոկան, ի թիվս այլոց, թվարկվում է Մցխեթի կաթողիկոսության եկեղեցապատկան վայրերի շարքում (Jordania T., qronikebi, II,1897, էջ 196: Տե°ս նաեւªciskariSvili v.,նշվ. աշխ., էջ 33): Սբ. Գրիգոր Լուսավորիչ եկեղեցին գտնվում է հին եկեղեցուց ոչ հեռու: Ծխական այս եկեղեցին վավերագրում հիշվում է` սկսած 1840-ական թթ-ից: Արեւմտյան ճակատից բացված միակ մուտքով, անմշակ քարով, փայտածածկ, պարզ շինություն է:
  2004 թ. փոկացի հայերը գյուղում նոր եկեղեցի կառուցելու թույլտվություն եւ հովանավորություն ստանալու ակնկալիքով մի բազմաստորագիր խնդրագիր էին հղել Գարեգին Բ կաթողիկոսին: Սբ. Հովհաննես թեւավոր խաչը գտնվում է գյուղի արւեմտյան եզրի բլրի գագաթին` իր նախնական տեղում եւ ամբողջական վիճակում: Ցայսօր կանգուն է: Թվագրվում է XI դարով: Տեղացիները կոթողի անվտանգությունն ապահովելու նպատակով այն ներառել են շինության մեջ, որն այժմ սրբատեղի է եւ հայտնի է Սբ. Հովհաննես անվամբ:


       
Категория: Փարվանա լճի գյուղերը | Добавил: alexee
Просмотров: 1191 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/3
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]